Particuliere klanten: we zijn er voor u
Uw bank blijft bereikbaar
Uw Fintro-agent is beschikbaar op afspraak, telefonisch of via een videogesprek, en dit van maandag tot vrijdag tijdens de voormiddag tijdens de gewone openingsuren. In de namiddag en op zaterdag zijn de kantoren uitsluitend open op afspraak, en dit tijdens de gebruikelijke openingsuren.
Voor de veiligheid van klanten én medewerkers kunnen we echter door de coronaviruspandemie nog steeds genoodzaakt zijn om in sommige regio’s (of in sommige steden/gemeenten) hiervan af te wijken.
Hebt u nog geen afspraak? Maak er een, dat is zo gebeurd:
- Door telefonisch contact op te nemen met uw Fintro-agent
- via het formulier op Fintro Easy Banking Web
Een tip: via Fintro Easy Banking Web en Fintro Easy Banking App hebt u waar en wanneer u wilt toegang tot uw bank, ook op uitzonderlijke sluitingsdagen: controleer uw saldo, raadpleeg uw rekeninguittreksels, voer uw overschrijvingen uit...
Maatregelen voor kredieten
We zijn er voor u
De huidige situatie is nog altijd bijzonder. We blijven de Belgische economie ondersteunen en zijn er meer dan ooit voor u.
Sinds eind maart is het niet meer mogelijk betalingsuitstel te vragen voor uw kredieten, zoals de regering dat had uitgewerkt.
Ondervindt u nog moeilijkheden door de coronacrisis? Contacteer uw Fintro-agent, hij blijft beschikbaar in deze uitzonderlijke omstandigheden en zal u zo goed mogelijk helpen door uw situatie en uw behoeften te analyseren.
Maatregelen voor particuliere woonkredieten
Sinds 21 maart 2021 kan geen terugbetalingsuitstel meer worden aangevraagd voor een woonkrediet , omdat de voorwaarden die door de regering waren uitgewerkt, vervallen zijn.
Maatregelen voor consumentenkredieten en hypothecaire leningen met roerend doel
Sinds 26 maart kan geen betalingsuitstel meer worden aangevraagd voor consumentenkredieten en roerende hypotheekleningen, omdat de voorwaarden die door de regering waren uitgewerkt en verderop beschreven staan, afgelopen zijn.
Voor consumentenkredieten en hypothecaire leningen met roerend doel komt u voor deze maatregelen in aanmerking als u (als particuliere klant) budgettaire problemen ondervindt door de coronacrisis:
- Betalingsuitstel van 3 maanden (kapitaal en rente) voor uw lening op afbetaling. Het gaat over deze producten: Lening op Afbetaling (Persoonlijke lening, Auto- of Fietslening, Renovatielening, Energiekrediet… ), Langetermijnlening, Gewaarborgde Lening met Roerend Doel.
- Verlenging met 3 maanden van de wettelijke termijn om uw geldreserve op nul te zetten (de ‘nulstellingsdatum’), op voorwaarde dat deze termijn binnen een welbepaalde periode valt. Het gaat over deze producten: Directe reserve, Rondo, Optiline, Thesauriereserve.
Om in aanmerking te komen, moet u aan een aantal wettelijke voorwaarden voldoen :
- U doet uw aanvraag bij uw Fintro-kantoor tussen 8 februari en 31 maart 2021. Opgelet: we rekenen 4 verwerkingsdagen, u moet uw aanvraag ten laatste 26 maart indienen;
- U (of een persoon binnen uw gezin) leed een gedeeltelijk of volledig inkomensverlies door de coronacrisis (bewijs nodig);
- De lening waarvoor u de maatregel aanvraagt, hebt u afgesloten voor 1 mei 2020, had op 1 januari 2021 geen betalingsachterstand en is op het moment van de aanvraag niet geregistreerd met een niet-geregulariseerde achterstallige betaling in de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (CKP) van de Nationale Bank van België.
- De maandelijkse terugbetaling van de bedoelde lening bedraagt meer dan 50 euro aan kapitaal en rente;
- De totale duurtijd van uw verschillende aanvragen tot uitstel mag nooit meer dan 9 maanden bedragen;
- Uw totale roerende activa op zichtrekeningen, spaarrekeningen en alle beleggingsportefeuilles bij diverse banken samen bedraagt nooit meer dan 25.000 euro.
Voor meer informatie of voor een eventuele aanvraag kunt u vanaf 8 februari 2021 terecht bij uw Fintro-kantoor. Alle aanvragen zijn onder voorbehoud van analyse en van aanvaarding door de bank. U kunt een uitstel aanvragen tot 26 maart 2021 omdat het 4 werkdagen duurt om uw aanvraag te verwerken.
Hebt u een verzekering tegen werkverlies? Doe in geval van inkomensverlies daar dan een beroep op voor een eventuele vergoeding en contacteer uw verzekeraar.
Versoepelingsmaatregelen voor kredieten aan zelfstandigen en bedrijven
Wilt u er meer over weten ?
Onze oplossingen voor online en mobiel bankieren
Fintro Easy Banking App, mijn app voor mobile banking
Met uw mobiele bank kunt u:
- uw saldo nakijken;
- een overschrijving doen, een vriend terugbetalen …
- waar en wanneer u wilt.
U hebt uw bank altijd op zak via uw smartphone en/of tablet.
Fintro Easy Banking Web, mijn online bank
Met uw online bank beheert u:
- uw betalingen, overschrijvingen;
- uw beleggingen, leningen...
- in alle rust bij u thuis.
Fintro Easy Banking Web en Fintro Easy Banking App vullen elkaar perfect aan. U bankiert in alle comfort bij u thuis en op verplaatsing.
Stay Safe
Stay Safe, Pay Safe: contactloos betalen
Betalen zonder de betaalterminal aan te raken is handig, makkelijk en veilig. Het volstaat om uw debet- of kredietkaart vlakbij de terminal te houden. Het voordeel? Als u niet boven een bepaald bedrag gaat, is er geen pincode nodig en hoeft u niet eens het toetsenbord aan te raken.
Is het bedrag van uw aankopen niet hoger dan 50 euro? Dan hoeft u uw code niet in te voeren. Doet u verschillende cumulatieve aankopen? Dan kunnen uw opeenvolgende betalingen oplopen tot een totaalbedrag van 100 euro. Gaat u boven de 100 euro, dan moet u uw pincode wel intikken.
Hebt u uw kaart niet bij? Contactloos betalen kan ook met uw smartphone of uw smartwatch. Aan u om te kiezen hoe u het liefst betaalt.
Bescherm uzelf tegen online fraude
Het coronavirus : een zegen voor fraudeurs
De coronacrisis houdt ons allemaal bezig en jaagt velen onder ons angst aan. En dat hebben fraudeurs goed begrepen. E-mails, sms- en WhatsApp-berichten, Facebook, de post… Cybercriminaliteit komt meer en meer voor. Wees dus waakzaam, en denk goed na voor u op een link of een bijlage klikt of de richtlijnen in een brief volgt.
We zullen u nooit vragen om uw bankkaart op te sturen of vertrouwelijke informatie mee te delen. Niet per telefoon, niet per e-mail, niet per post, op geen enkele manier. Deel uw geheime codes nooit, dat geldt ook voor de handtekening van uw kaartlezer, uw Easy Banking- en itsme-codes en het wachtwoord van Easy Banking Web.
Twijfelt u ergens over ? Bel uw Fintro-agent en stuur het verdachte bericht naar phishing@bnpparibasfortis.com .