Uw bank in alle veiligheid
Raadpleeg vandaag uw saldo, doe een overschrijving, betaal of bekijk uw rekeninguittreksels rechtstreeks met uw smartphone, tablet of computer. In alle veiligheid. Echt? Zeker, wanneer u Fintro Easy Banking App en Fintro Easy Banking Web gebruikt, garanderen procedures de veiligheid van uw persoons- en bankgegevens. Oordeel zelf.
Geef nooit zomaar uw gegevens door!
Ziehier onze belangrijkste veiligheidstip: uw bank zal nooit vertrouwelijke gegevens opvragen. Noch per telefoon, noch per e-mail. Geef dus nooit uw geheime codes: PIN-code, M1- of M2-handtekening, uw itsme-code of Fintro-code aan anderen!
Volledige controle over de verbinding
Uw app, uw toestel
U krijgt pas toegang tot uw Fintro Easy Banking App nadat uw toestel is geregistreerd.
Alleen u kunt zich verbinden met uw app. U hebt daarvoor uw Fintro Easy Banking-code, uw digitale vingerafdruk of gezichtsherkenning nodig.
Uw onlinebank, de goede combinatie
U kunt zich alleen met Fintro Easy Banking Web verbinden met de juiste combinatie:
- Gebruikt u uw kaartlezer? U hebt uw bankkaart, uw geheime code en de willekeurige code die uw kaartlezer aanmaakt nodig.
- Gebruikt u itsme? Dan hebt u uw gsm, uw simkaart en uw itsme-code (of uw digitale vingerafdruk of gezichtsherkenning) nodig.
Een uniek profiel
Om toegang te hebben tot Fintro Easy Banking App en Fintro Easy Banking Web moet u een Fintro Easy Banking-profiel aanmaken. Dat garandeert dat uw gegevens en verbinding optimaal beveiligd zijn.
Veilig surfen
Een 's' en een hangslot
Zodra u bent aangemeld, surft u op een beveiligde website. Hoe weet u dat zeker? Dat ziet u aan het hangslot-pictogram en de 'https' in het adres van de website. Met de ‘s’ van ‘secure’.
Een uitzonderlijke verrichting?
Een nieuwe begunstigde? Moet u een groot bedrag overschrijven? Wilt u geld overschrijven naar de rekening van een begunstigde die nog niet op uw lijst staat? Elke uitzonderlijke verrichting moet worden bevestigd met uw betaalkaart en uw kaartlezer.
Bent u vergeten uit te loggen?
Na vijf minuten inactiviteit wordt u automatisch afgemeld bij Fintro Easy Banking App en Fintro Easy Banking Web.
Kwijt? Gestolen?
Werd uw toestel gestolen? Bent u het kwijtgeraakt?
- Neem contact op met uw mobiele operator en laat uw simkaart blokkeren.
- Bel de Fintro Easy Banking Helpdesk op het nummer 02 433 45 10. Wij halen het toestel waarmee u in Fintro Easy Banking App inlogt meteen uit onze lijst. Houd uw klantnummer (staat op uw debetkaart) en de naam die u gebruikte om uw Fintro Easy Banking-profiel aan te maken bij de hand.
- Hebt u de functie 'Vind mijn apparaat' geactiveerd? Blokkeer het dan meteen!
- Werd het gestolen? Doe dan aangifte bij de politie.
Veilig surfen
Verdachte e-mails, links naar valse websites, onlinefraude...
Wij vertellen u wat de meest voorkomende vormen van fraude zijn en hoe u ze herkent, en we geven u tal van praktische tips.
Uw onlinebank
Beheer zelf uw rekeningen, betalingen, beleggingen – waar en wanneer u wilt – met Fintro Easy Banking Web en Fintro Easy Banking App.
Nog vragen?
Aarzel niet om uw Fintro-agent te contacteren. Hij begeleidt u waar nodig en beantwoordt al uw vragen.
Voor technische problemen kan u contact opnemen met de helpdesk Fintro Easy Banking op 02 433 45 10 (ma-vr 7-22 u, za 9-17 u).