Menu

Android Pay

Snel, veilig en eenvoudig betalen met uw smartphone

Android Pay. Tik. Betaal. Geniet.

Uw smartphone hebt u altijd bij u. U doet er alles mee. Bellen, internetten, chatten… Vanaf nu kunt u er ook mee betalen! Gedaan met cash.

Download de app. Voeg uw kaart toe. Bevestig. Klaar!

Meer informatie en enkele video’s over Android Pay vindt u hier.

Eenvoudig

Tik. Betaal. Geniet.

Veilig

Nog veiliger dan uw portefeuille.

Gratis

Betalen zonder extra kosten.

Wereldwijd

In miljoenen zaken.

Al uw kaarten in één app

Nieuw: voortaan ook uw betaalkaarten.

In-app betalingen

Geïntegreerd in uw favoriete apps.

Mobiel betalen in 3 stappen

App downloaden, kaart registreren en code bevestigen. Zo eenvoudig is het.

1. Download de gratis app in Google Play

Download de app hier.

2. Voeg uw kaarten toe

Neem een foto van uw kaart. Voeg toe in Android Pay. Eenvoudiger kan niet!

3. Bevestig via sms, telefoon of onze app

Na registratie krijgt u een code, bevestig via sms, Easy Banking Centre of via Easy Banking App.

Klaar! Tik. Betaal. Geniet!

Wereldwijd

Met Android Pay koopt en betaalt u met één tik in miljoenen zaken over heel de wereld.

Handelaar? Eigenaar van een zaak?

Laat ook uw klanten mobiel betalen via uw betaalterminal. Net als in miljoenen andere zaken over heel de wereld. Het verhoogt uw omzet. En elektronische betalingen zijn veiliger, eenvoudiger en sneller. Kies hier uw betaalterminal.

Veelgestelde vragen

Starten met Android Pay

Wat is Android Pay?

Android Pay is een app van Google voor smartphonebetalingen De Android-gebruikers kunnen krediet- en debetkaarten van meerdere banken toevoegen op dit platform, om contactloos betalingen uit te voeren in winkels en op sommige applicatie stores.

Hoe kan ik Android Pay installeren?

Selecteer Android Pay in de Google Play Store en installeer de app. Check eerst of uw smartphone minstens op Android 4.4 draait en een NFC-chip heeft. Kijk na of de NFC-functie is ingeschakeld

Hoe voeg ik mijn krediet- en/of debetkaart toe op Android Pay?

Stap 1 : de gegevens van mijn kaart

Een kaart voegt u toe als volgt: hou de kaart voor de lens van uw telefoon zodat die het nummer en de eindvervaldag kan detecteren of vul de kaartinformatie manueel.In de 2 gevallen moet u de drie controlecijfers op de achterkant van de kaart manueel invoeren. U kunt de authenticatiemethode kiezen: ofwel per sms ofwel door contact op te nemen met de Fintro Helpdesk.

Stap 2 : U authentifceren

U kunt kiezen tussen 3 methodes: per sms, door de Fintro Helpdesk te contacteren of via de Fintro Easy Banking App (enkel voor Visa-kaarten).

  • Via sms: Als u kiest voor de eerste optie, dan stuurt de bank een verificatiecode van 6 cijfers naar uw telefoonnummer om er zeker van te zijn dat u wel degelijk de rechtmatige kaarthouder bent. Voer die verificatiecode in Android Pay in en klaar! Uw kaart is geregistreerd en u kunt onmiddellijk betalingen via uw smartphone uitvoeren.
  • Via de Fintro Easy Banking App: De houders kunnen hun kaart activeren via de Fintro Easy Banking App. Dit is momenteel enkel mogelijk voor Visa-kaarten.
  • Via de Fintro Helpdesk: Als u de verificatiecode niet via sms wilt ontvangen of indien u de code niet zou ontvangen hebben (bijvoorbeeld wanneer de bank niet over uw huidige telefoonnummer zou beschikken, bel dan op het nummer 02 433 43 67 om uw kaart te activeren in Android Pay. Uw kaart zal geactiveerd worden door een medewerker na verificatie van uw identiteit.

Kan ik meerdere kaarten gebruiken om betalingen te doen?

Ja, natuurlijk kunt u meerdere debet- en kredietkaarten toevoegen. U moet wel 1 kaart als standaardwaarde selecteren (deze die bovenaan op het scherm staat is uw standaardkaart). U kunt de geselecteerde kaart gemakkelijk wijzigen.

Hoe selecteer ik mijn standaardkaart?

Heel eenvoudig. U kunt dit op 2 manieren:

  1. Selecteer de gewenste kaart, scrol dan naar beneden en selecteer ‘als standaardkaart definiëren’. Meer hoeft u niet te doen!
  2. Selecteer de kaart die u wenst op uw scherm, houd uw vinger op de kaart en glijdt ze naar boven op uw scherm (swipen). ’t Is zo gedaan!

Hoe betaal ik met Android Pay?

Hoe werkt het?

U staat voor een terminal van een handelaar die Android Pay aanvaardt en u hebt uw kaart correct toegevoegd: betaal met één beweging door uw telefoon tegen de betaalterminal(boven of opzij) te houden.

Om een klein bedrag (minder dan 25 euro) te betalen, haalt u gewoon uw apparaat uit slaapstand en houd uw telefoon tegen de betaalterminal. Voor grotere bedragen moet u uw telefoon ontgrendelen met behulp van de veiligheidscode, de juiste beweging of uw digitale vingerafdruk.

Zal ik mijn telefoon moeten ontgrendelen in andere situaties?

Ja, in het algemeen zult u vanaf de 3e opeenvolgende transactie (zelfs indien transacties van minder dan 25 euro) gevraagd worden uw telefoon te ontgrendelen, Veiligheidsregels werden opgesteld om de consument te beschermen en het risico op fraude te verminderen in geval van verlies of diefstal van de gsm.

Bestaat er een maximumlimiet voor betalingen met Android Pay?

De betalingslimiet is dezelfde als die van de gelinkte debet- of kredietkaarten. Consulteer, indien nodig, de limieten die gelinkt zijn aan uw kaart via Fintro Easy Banking Web.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Android Pay?

De applicatie Android Pay is gratis. Er zijn dus geen bijkomende kosten aan het gebruik van deze app. De wisselkosten die gelinkt zijn aan betalingen buiten de Eurozone zijn identiek aan deze die toegepast worden voor gewone betalingen met de debet- of kredietkaart (zie hiervoor de tarievenlijst op www.fintro.be).

De veiligheid op Android Pay

Wat moet ik doen na verlies of diefstal van mijn smartphone?

Bij verlies van uw telefoon blokkeert u alle functies via de site van Google. Log in op https://www.google.com/android/devicemanager.

Als u enkel uw betalingen met Android Pay wilt blokkeren, zonder uw smartphone te blokkeren, dient u CardStop te bellen op het nummer 070 344 344 . U moet de operator vragen alle “tokens” te annuleren verbonden aan uw kaart in Android Pay. U kunt ook de Fintro Helpdesk contacteren op het nummer 02 433 43 67.

Wat is dat, een ‘token’? De “token” is een virtueel kaartnummer dat gebruikt wordt in plaats van uw echt kaartnummer om uw aankopen te doen en uw transacties te beveiligen.

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone terugvind?

Telefoneer naar Card Stop op het nummer 070 344 344 of naar de Fintro Helpdesk op het nummer 02 433 43 67 om uw “tokens” te deblokkeren.

Wat moet ik doen bij verlies of het stelen van mijn kaart?

Indien uw kaart verloren of gestolen is moet u Card Stop contacteren op het nummer 070 344 344 en de kaart laten blokkeren. Zo worden alle tokens die gelinkt zijn aan deze kaart geblokkeerd en kan geen enkele transactie meer

Problemen met Android Pay?

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone kwijt ben?

Bij verlies van uw telefoon blokkeert u alle functies via de site van Google. U logt hiervoor in op https://www.google.com/android/devicemanager.

Als u uw betalingen met Android Pay wilt blokkeren, zonder uw smartphone of kaart zelf te blokkeren, dient u CardStop te bellen op het nummer 070 344 344. U moet dan vragen om alle ’tokens’ te annuleren verbonden aan uw kaart in Android Pay. Of contacteer de Fintro Helpdesk op het nummer 02 433 43 67.

Wat is dat, een ‘token’? Een ‘token’ is een virtueel kaartnummer dat gebruikt wordt in plaats van uw echt kaartnummer om uw aankopen te doen en uw transacties te beveiligen.

Wat moet ik doen als ik mijn smartphone terugvind?

Bel CardStop of het nummer 02 433 43 67 om uw ‘tokens’ te deblokkeren als deze voordien geblokkeerd werden.Wat moet ik doen als ik mijn kaart verlies?

Als u uw kaart verliest, dan moet u die blokkeren via CardStop op het nummer 070 344 344. Hierdoor worden alle ‘tokens’ die gelinkt zijn aan deze kaart geblokkeerd. Geen enkele transactie kan nog uitgevoerd worden met de betrokken kaart, inclusief de transacties met Android Pay.

Wat moet ik doen als ik een installatieprobleem heb?

Als u problemen hebt om de Android Pay-app te installeren, check dan of uw smartphone minstens op Android 4.4 draait en de NFC-functie heeft.

Wat moet ik doen als ik een authenticatieprobleem heb?

Als u een probleem hebt met de authenticatie, raden wij u aan contact op te nemen met het de Fintro Helpdesk op het nummer 02.433.43.67 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9 u tot 17u.

Wat moet ik doen als ik mijn kaart niet kan toevoegen?

Als u er niet in slaagt om een kaart toe te voegen, neemt u het best contact op met het Easy Banking Centre op 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22u. en zaterdag van 9 tot 17u.

Wat moet ik doen als ik een betalingsprobleem heb?

Controleer eerst of de betaalterminal van de handelaar of het e-commerce-systeem wel degelijk uitgerust is met een NFC-toepassing en dus de logo's van Android Pay en/of “contactloos” terug te vinden zijn. Mogelijk is de terminal om technische redenen in onderhoud en kan hij daarom op dat ogenblik geen contactloze betalingen verwerken.

Neem gerust contact op met de Fintro Helpdesk op 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22 u en zaterdag van 9 u tot 17u. Vermeld dan de referentiegegevens van de handelaar, de datum en het uur van de transactie.

Ik slaag er niet in betalingen uit te voeren, wie kan ik contacteren?

U kunt hiervoor de Fintro Helpdesk contacteren op het nummer 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 tot 22u. en zaterdag van 9 tot 17u.

Wat moet ik doen als ik een toegevoegde kaart in Android Pay wil verwijderen?

Dit is heel eenvoudig. Selecteer uw kaart in Android Pay. Klik op ‘verwijder de kaart’ en bevestig deze actie.

Wat moet ik doen om een transactie VISA/MasterCard in Android Pay te betwisten?

U dient deze transactie te betwisten via www.mijnkaart.be, zoals voor alle andere transacties met uw kredietkaart.

Wat moet ik doen om een transactie met mijn debetkaart (Maestro) in Android Pay te betwisten?

U moet dezelfde procedure gebruiken als voor elke andere transactie met uw debetkaart. U gaat naar uw agentschap met uw proces-verbaal (indien het gaat om een verlies of diefstal).

Hebt u nog andere vragen?

Neem contact op met de Fintro Helpdesk op 02 433 43 67 van maandag tot vrijdag van 7 u tot 22u en zaterdag van 9 u tot 17u.