Menu

Itsme®, mijn digitale identiteit

Veilig inloggen met itsme, uw digitale identiteit.

itsme, uw digitale identiteit

itsme is een app voor beveiligde digitale identificatie, die al uw verschillende wachtwoorden, gebruikersnamen, kaartlezers én tokens overbodig maakt. Met itsme kan u met 1 code veilig inloggen en verrichtingen ondertekenen op de websites en apps van de deelnemende bedrijven en van overheidswebsites zoals MyPension en tax-on-web. Deze partners kozen al voor de veiligheid en het gebruiksgemak van itsme.

Zo werkt itsme:

  1. Download de itsme-app op uw smartphone.
  2. Maak uw itsme-account aan en kies een code van vijf cijfers.
  3. Log in en onderteken verrichtingen met uw nieuwe digitale identiteit.

itsme, 1 app, 1 code, 1 digitale identiteit

  • Uw digitale identiteit met 1 code of vingerafdruk
  • Veilig, snel en eenvoudig in gebruik
  • Voor 1.001 digitale toepassingen

Geen kaartlezer meer nodig

Met itsme hebt u geen kaartlezer meer nodig voor uw digitale acties. Gewoon de 5 cijfers van uw itsme-code invoeren en klaar.

Dankzij de app kunt u bij Fintro inloggen in FintroEasy Banking Web zonder kaartlezer. Bovendien kunt u er ook eenvoudig, veilig en snel betalingen mee bevestigen.

Om sommige betalingen in Fintro Easy Banking App goed te keuren, hebt u voorlopig nog uw kaartlezer nodig. In de toekomst zult u itsme meer en meer als alternatief voor de kaartlezer kunnen gebruiken.

Veiligheid en privacy boven alles

itsme werkt alleen met de combinatie van uw smartphone, uw simkaart en uw persoonlijke itsme-code. Geef die code nooit door. Bovendien hebt u controle over uw identiteitsgegevens. U beslist zelf of u uw gegevens deelt en met wie.

Veiligheid:

  • Uw gsm, uw simkaart en uw geïnstalleerde itsme-app. Een unieke combinatie die alleen u toegang geeft.
  • Alleen u kent uw code, geef de code nooit door aan iemand anders.
  • Bovendien verlopen mobiele interacties met itsme niet zomaar over het gewone internet, ze maken bijkomend gebruik van de hoogbeveiligde simkaart en netwerk van de mobiele operatoren.

Privacy:

  • U beslist! U hebt altijd zelf in de hand welke gegevens u deelt.
  • Belgian Mobile ID is een consortium van de grootste banken en mobiele netwerkoperatoren in België. Het neemt uw gecodeerde gegevens aan en waakt erover dat enkel het hoogstnodige gedeeld wordt.

Zo maakt u uw digitale identiteit aan

Met itsme inloggen in Easy Banking Web in 1, 2, 3

Bevestig betalingen in Easy Banking Web met itsme

Veelgestelde vragen

Wat kan ik doen met itsme bij Fintro?

Via itsme kunt u zich nu al aanmelden in Fintro Easy Banking Web zonder kaartlezer én er uw betalingen mee bevestigen. Later zal het ook mogelijk zijn om itsme te gebruiken om ermee in te loggen in Easy Banking App en om betalingen te bevestigen.

Ik heb al een itsme-account. Hoe kan ik die linken met mijn rekeningen bij Fintro?

Als u al een itsme-account hebt aangemaakt, kunt u uw rekeningen bij Fintro op volgende manier linken:

  • Ga naar de inlogpagina van Fintro Easy Banking Web en kies voor ‘Aanmelden met itsme’.
  • Geef uw gsm-nummer in.
  • Teken met uw kaartlezer en een M1-handtekening.
  • Accepteer de algemene voorwaarden. Bevestig met uw kaartlezer en een M2- handtekening.
  • Vanaf nu kunt u zich via de itsme app aanmelden in Fintro Easy Banking Web van Fintro.

Ik heb mijn smartphone verloren. Hoe blokkeer ik mijn itsme account?

U hoeft niet meteen te panikeren wanneer u uw smartphone verliest, want er kan alleen gebruik gemaakt worden van itsme door de combinatie van uw smartphone, simkaart én itsme-code. Toch raden we u aan om voor alle veiligheid wel meteen uw itsme-account te blokkeren. Dat kan via de website van itsme of via de itsme-helpdesk op het nummer +32 (0)2 657 32 13 (ma - vrij van 8 – 18 uur). Gebruik u ook Fintro Easy Banking App? Neem dan contact op met de Fintro Helpdesk om voor alle zekerheid ook Fintro Easy Banking App te laten blokkeren.

Wat doe ik bij de melding “Het delen van de persoonlijke gegevens is mislukt. Je identiteitsgegevens zijn nog niet gevalideerd?”

Om uw itsme-account aan te maken moeten de gegevens om veiligheidsredenen van uw meest recente identiteitskaart gevalideerd zijn. Bij het aanmaken van uw rekening bij de bank worden uw identiteitsgegevens automatisch gevalideerd. Hebt u toevallig net een nieuwe identiteitskaart? Ga dan snel even langs in uw Fintro-agentschap en laat uw gegevens valideren. Na maximum 3 werkdagen zijn uw gegevens up-to-date en zult u uw itsme-account kunnen activeren.

Meer veelgestelde vragen over itsme bekijken

Ontdek alle mogelijkheden van itsme

De diensten van itsme worden geleverd door Belgian Mobile ID en aangeboden door BNP Paribas Fortis (BMID-partner), onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag. Ga voor meer informatie over deze diensten naar de website van itsme.