Menu

Particuliere klanten: we zijn er voor u

Uw Fintro-kantoor is bereikbaar. Op afstand en op afspraak.

Uw gezondheid en die van onze medewerkers staat bij ons centraal, naast de continuïteit van onze dienstverlening. Daarom geven wij, zoals de federale regering aanraadt, de voorkeur aan bankieren op afstand.

Vanaf 25 mei kunt u, uitsluitend na afspraak, in uw kantoor terecht en dit tijdens de gebruikelijke openingsuren.

Hypothecaire leningen en andere vragen

Maatregelen voor kredieten

Zoals aangekondigd op 22 maart van dit jaar hebben de banken, de Nationale Bank van België en de minister van Financiën een akkoord gesloten om financiële steun te bieden aan Belgische bedrijven en particulieren die moeilijkheden ondervinden door de coronacrisis.

Op 31 maart 2020 heeft de overheid en de financiële sector een akkoord bereikt rond de voorwaarden en de praktische modaliteiten van de verschillende maatregelen.

Met betrekking tot hypothecaire leningen kunt u, indien u als particuliere klant financiële problemen ondervindt door de coronacrisis, betalingsuitstel van uw hypothecair krediet aanvragen voor een periode van maximaal 6 maanden. Alle informatie, voorwaarden en praktische details vindt u in dit document.

U kunt uitstel van uw maandelijkse aflossingen online aanvragen via een specifiek formulier. Bekijk alle info voor uw aanvraag.

Als u uw betalingsuitstel niet online kunt aanvragen, maak een afspraak op afstand met uw Fintro adviseur.

Betalen zonder de terminal aan te raken?

Betalen zonder de betaalterminal aan te raken is handig, makkelijk en veilig. Het volstaat om uw debet- of kredietkaart vlakbij de terminal te houden. Het voordeel? Als u een bepaald bedrag niet overschrijdt, is er geen pincode nodig en hoeft u niet eens het toetsenbord aan te raken.

Gezien de huidige situatie is het maximumbedrag tijdelijk verhoogd, om het aanraken van de terminal te verminderen. Is het bedrag van uw aankopen niet hoger dan 50 euro? Dan hoeft u vanaf 14 april uw code niet meer in te voeren (vroeger was het maximumbedrag 25 euro). Voor verschillende cumulatieve aankopen is de limiet ook aangepast. Hiervoor kunnen uw opeenvolgende betalingen oplopen tot een totaalbedrag van 100 euro (in plaats van 50 euro vroeger). En dat, zonder uw pincode. Boven 100 euro moet u uw pincode wel intikken.

Heb u uw kaart niet bij? Contactloos betalen kan ook met uw smartphone of uw smartwatch. Aan u om te kiezen hoe u het liefst betaalt.

Reizen en verzekering

In de huidige context is alles in verband met reizen en of u gedekt bent door uw verzekering niet heel duidelijk. Hebt u vragen in verband met uw geplande reis? Hier vindt u een eerste antwoord.

U annuleert uw vakantie

Wordt u plots ziek? En kunt u niet vertrekken? Of het nu gaat om het coronavirus of een andere aandoening, via de verzekering die gekoppeld is aan uw Mastercard Gold kunt u eventueel een terugbetaling van uw verblijf ontvangen.  

Kunt u uw bestemming niet bereiken vanwege de quarantaine? Wilt u uit voorzorg uw vakantie annuleren? Dan kunt u best contact opnemen met uw touroperator of uw reisbureau. Noch uw reisverzekering, noch uw kredietkaartverzekering vergoedt uw kosten.

U wordt ziek in het buitenland

Afhankelijk van de voorwaarden van uw verzekering die gekoppeld is aan uw Mastercard Gold kunt u genieten van medische bijstand: doktersbezoek, hospitalisatie, repatriëring, ...  

Als u echter reist wanneer het ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief advies geeft, komt u niet in aanmerking voor deze medische bijstand.

Onze oplossingen voor online en mobiel bankieren