Online bankieren

#
Wist u dat…
  • u met Fintro Easy Banking App uw bank altijd bij de hand heeft?
Download Fintro Easy Banking App

Aan uw zijde

#
Wist u dat…
  • u nu kan huren, en later kopen?
Ontdek HappyNest

Online bankieren

  • Vraag het aan Fintro
#
Wist u dat…
  • u met Fintro Easy Banking App uw bank altijd bij de hand heeft?
Download Fintro Easy Banking App

Aan uw zijde

#
Wist u dat…
  • u nu kan huren, en later kopen?
Ontdek HappyNest

DAGELIJKS BANKIEREN

Onze toegankelijkheidsverklaring

Bij Fintro staat elke klant centraal. We willen een bank zijn die voor iedereen toegankelijk is, in elke levensfase. We verbinden ons ertoe respectvolle, inclusieve en gebruiksvriendelijke diensten aan te bieden, in het kantoor, online, mobiel of via onze betalingsoplossingen. Omdat we vinden dat iedereen de vrijheid moet hebben om zelfstandig te kunnen bankieren, ook mensen met specifieke behoeften.

Wat houdt online en mobiele toegankelijkheid in?

Digitaal toegankelijk betekent dat iedereen, inclusief mensen met een beperking, in staat zijn onze digitale tools op een eenvoudige, vlotte en autonome manier te gebruiken.

Daarom verbinden we ons ertoe om te voldoen aan de vereisten van de European Accessibility Act (EAA) over de toegankelijkheid van producten en diensten. Onze acties zijn afgestemd op de WCAG 2.2 niveau AA van de Web Content Accessibility Guidelines, een internationale referentienorm.

We zorgen er ook voor dat de informatie op onze sites en in onze applicaties zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk is. We passen taalniveau B2 (bovengemiddeld) toe van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen van de Raad van Europa.

Uiteraard hebben we nog wat verbeterpunten om volledig aan die eisen te voldoen. Hieronder vindt u een overzicht van de aspecten waar we actief aan werken.

De essentie van wat we doen

Hoewel de basisfuncties op onze sites en in onze apps al toegankelijk zijn, werken we er voortdurend aan om ze steeds inclusiever te maken.

We verbeteren onder andere:

  • De tekstuele alternatieven van de afbeeldingen en icoontjes, en de signalisatie van decoratieve afbeeldingen (= we geven in de backend aan of een afbeelding enkel decoratief is of dat ze extra info geeft)
  • Het contrast van de visuele elementen
  • De leesbaarheid bij het aanpassen van de tekstgrootte
  • De koppeling van formuliervelden, keuzerondjes en selectievakjes aan de labels ervan
  • De toegankelijkheid van de rolmenu's via het toetsenbord
  • De samenhang van de titels en ondertitels
  • Het bijstellen van bepaalde superposities (bij pop-ups) waarbij interactie met het onderliggende scherm nog mogelijk is

Bovenstaande ontwikkelingen worden geïntegreerd in de volgende versies van Fintro Easy Banking App en Fintro Easy Banking Web.

Fintro Easy Banking Web

Wat doen we?

  • Voor blinden is Fintro Easy Banking Web compatibel met de belangrijkste schermleesprogramma's.
  • Voor slechtzienden kan Fintro Easy Banking Web worden gebruikt met schermvergrotingssoftware of de toegankelijkheidsopties van browsers. U kunt bijvoorbeeld de kleuren aanpassen of inzoomen op de tekst.

Wat gaan we verbeteren?

We werken actief aan:

  • De navigatie om ze vlotter en intuïtiever te maken
  • De toevoeging van toelichting voor schermlezers
  • De prioritaire aanpak van de aanpassingen met de meeste impact voor onze klanten, zoals de individuele flows
  • Meer opleidingen voor onze teams over de toegankelijkheidsnormen
  • De systematische integratie van de toegankelijkheidsvereisten vanaf het ontwerp en de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten
  • De ondertiteling van onze videocontent voor slechthorenden

Fintro Easy Banking App

Wat doen we?

Voor blinden:

  • Fintro Easy Banking App werkt met VoiceOver op iPhone en iPad (iOS).
  • Bij Android is het toegankelijkheidsniveau afhankelijk van het type en merk van het toestel. De app werkt op sommige toestellen met de ingebouwde schermlezer (TalkBack).

Voor slechtzienden:

  • In de instellingen van iOS- en Android-toestellen kunt u de leesbaarheid verbeteren (vergroting, kleurkeuze …).

Wat gaan we verbeteren?

  • We voeren systeemtests uit om de toegankelijkheid van elke nieuwe functie te controleren
  • We integreren de toegankelijkheidsnormen vanaf het ontwerp en de ontwikkeling van nieuwe functies
  • We zorgen ervoor dat de app alle toegankelijkheidsfuncties ondersteunt die uw toestel biedt, zoals spraakbegeleiding, lettertypevergroting of kleuraanpassing
  • We blijven de iOS- en Android-versies van de app voortdurend verbeteren
  • We voegen geleidelijk ondertiteling toe aan video's voor slechthorenden

Onze andere diensten

Rekeninguittreksels in braille

Fintro stuurt u uw rekeninguittreksels in braille. U kunt dit aanvragen via uw kantoor.

Aangepaste kaartlezers

We bieden gratis een aangepaste kaartlezer aan met een groter scherm, grotere toetsen en tekens, en een spraakmodule. U kunt deze bestellen via uw Fintro-kantoor.

Bankkaarten

Onze debet- en kredietkaarten zijn zo ontworpen dat ze bij aanraking herkenbaar aanvoelen. De gebruiksrichting van de kaart is duidelijk waarneembaar doordat de chip makkelijk te detecteren is. Bovendien maakt het weldoordachte kleurencontrast de kaartgegevens goed leesbaar.

CASH-punten

De CASH-punten zijn uitgerust met gebruiksvriendelijke aanraakschermen. Ze hebben bovendien een spraakbegeleidingssysteem waardoor ook slechtzienden geld kunnen afhalen. De meeste CASH-punten zijn eveneens toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit.