
DAGELIJKS BANKIEREN
Bij Fintro staat elke klant centraal. We willen een bank zijn die voor iedereen toegankelijk is, in elke levensfase. We verbinden ons ertoe respectvolle, inclusieve en gebruiksvriendelijke diensten aan te bieden, in het kantoor, online, mobiel of via onze betalingsoplossingen. Omdat we vinden dat iedereen de vrijheid moet hebben om zelfstandig te kunnen bankieren, ook mensen met specifieke behoeften.
Digitaal toegankelijk betekent dat iedereen, inclusief mensen met een beperking, in staat zijn onze digitale tools op een eenvoudige, vlotte en autonome manier te gebruiken.
Daarom verbinden we ons ertoe om te voldoen aan de vereisten van de European Accessibility Act (EAA) over de toegankelijkheid van producten en diensten. Onze acties zijn afgestemd op de WCAG 2.2 niveau AA van de Web Content Accessibility Guidelines, een internationale referentienorm.
We zorgen er ook voor dat de informatie op onze sites en in onze applicaties zo duidelijk en begrijpelijk mogelijk is. We passen taalniveau B2 (bovengemiddeld) toe van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen van de Raad van Europa.
Uiteraard hebben we nog wat verbeterpunten om volledig aan die eisen te voldoen. Hieronder vindt u een overzicht van de aspecten waar we actief aan werken.
Hoewel de basisfuncties op onze sites en in onze apps al toegankelijk zijn, werken we er voortdurend aan om ze steeds inclusiever te maken.
We verbeteren onder andere:
Bovenstaande ontwikkelingen worden geïntegreerd in de volgende versies van Fintro Easy Banking App en Fintro Easy Banking Web.
We werken actief aan:
Voor blinden:
Voor slechtzienden:
Fintro stuurt u uw rekeninguittreksels in braille. U kunt dit aanvragen via uw kantoor.
We bieden gratis een aangepaste kaartlezer aan met een groter scherm, grotere toetsen en tekens, en een spraakmodule. U kunt deze bestellen via uw Fintro-kantoor.
Onze debet- en kredietkaarten zijn zo ontworpen dat ze bij aanraking herkenbaar aanvoelen. De gebruiksrichting van de kaart is duidelijk waarneembaar doordat de chip makkelijk te detecteren is. Bovendien maakt het weldoordachte kleurencontrast de kaartgegevens goed leesbaar.
De CASH-punten zijn uitgerust met gebruiksvriendelijke aanraakschermen. Ze hebben bovendien een spraakbegeleidingssysteem waardoor ook slechtzienden geld kunnen afhalen. De meeste CASH-punten zijn eveneens toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit.