Ik kan mijn kaart niet gebruiken in het buitenland. Hoe komt dat? Wat kan ik doen?

Wat kan de oorzaak zijn?

 

  • Uw bankkaart
    Mogelijke oorzaken:
    • Onvoldoende tegoed op uw rekening.

    • Reservaties van reeds uitgevoerde verrichtingen werden nog niet weggewerkt na de boeking.
    • De dagelijkse of wekelijkse limiet voor uw verrichtingen werd overschreden: zie vraag Waarom kan ik geen geld afhalen?
    • Uw kaart is defect: zie "Noodsituatie buitenland".
    • De handelaar is niet aangesloten op het netwerk waarmee Fintro samenwerkt: zie "Noodsituatie buitenland".
    • Uw rekening werd geblokkeerd wegens ontbrekende of gedateerde identiteitsgegevens: zie "Noodsituatie buitenland".

    Binnen Europa: Deze dienst kan tijdelijk onbeschikbaar zijn omwille van verschillende pogingen tot fraude. Atos Worldline zal de toegang tot de automaten van het land weer activeren als de toestand geregulariseerd is. Probeer later eens opnieuw of gebruik uw Visa of MasterCard.
    Landen waar de bankkaart aanvaard wordt (pdf).
    Buiten Europa: Het gebruik van uw bankkaart is standaard onmogelijk buiten Europa. Gebruik uw Visa of MasterCard, neem contact op met uw kantoor of met Phone banking of regel met de hulp van familie of vrienden in België een Money Transfert via "Western Union".
     
  • Uw kredietkaart

 

Wat moet ik doen?
 

Zie "Noodsituatie buitenland".

 

Terug