Veelgestelde vragen

Foute e-handtekeningen ‘M1’ ingegeven?

Bel Easy banking centre op +32 2 433 40 10.
U kunt tot 5 keer proberen met een e-handtekening ‘M1’. Na de vijfde mislukte poging worden zowel Easy banking als uw bankkaart geblokkeerd.

Hoe aanmelden?

Geef uw klant- en kaartnummer in op de Easy banking-welkomstpagina. Volg de aanwijzingen op uw scherm en geef uw e-handtekening in.
Meld volgende keer sneller aan en vink "Bewaar de gegevens voor de volgende aanmelding" aan.

Bent u slechtziend of blind? Vraag uw kantoor een gratis kaartlezer met extra grote toetsen, lcd-scherm en stemondersteuning.
Meer info via "Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice" spraaksynthese en "Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice" grootletterdruk.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Kijk op de voorkant van uw bankkaart.
Uw klantnummer bestaat uit 10 cijfers. Verwar niet met uw kaartnummer (dit zijn 17 cijfers en staat ook op de voorkant van uw kaart).

Let op, met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Wanneer gebruik ik een M2-handtekening?

Gebruik M2-handtekeningen om verrichtingen te bevestigen. Geef alleen een M2-handtekening in als u zelf een verrichting hebt gestart. Elke andere vraag naar een M2-handtekening is verdacht.

Let wel, u hoeft niet altijd een M2-handtekening in te geven wanneer u iets koopt op internet. Dit hangt af van de betaalmogelijkheden van de website of webshop.

Welke kaart gebruik ik met de kaartlezer?

Gebruik uw bankkaart of ‘debetkaart’ met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx x.
Let wel, uw kaart moet gekoppeld zijn aan een Easy banking-contract en moet voor de eerste keer gebruikt worden aan een geldautomaat of voor een betaling in een winkel.

Met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Wat gebeurt er als ik mijn wachtwoord wijzig?

Let op: door het veranderen van uw wachtwoord in de Easy banking app, verandert u het ook in de Hello bank! app en vice versa.