Menu

Veelgestelde vragen

Wat is Easy banking?

Fintro Easy banking is het nieuwe PC banking. Regel met Fintro Easy banking uw bankzaken altijd en overal. Mobiel en thuis. Fintro Easy banking past zich aan al uw toestellen aan (computers, smartphones en tablets) en is ook beschikbaar als app voor uw mobiele toestellen (iOS en Android).

Hoe aanmelden?

Geef uw klant- en kaartnummer in op de Fintro Easy banking-welkomstpagina. Volg de aanwijzingen op uw scherm en geef uw e-handtekening in.
Meld volgende keer sneller aan en vink ‘Bewaar de gegevens voor de volgende aanmelding’ aan.

Bent u slechtziend of blind? Vraag uw Fintro-agent een gratis kaartlezer met extra grote toetsen, lcd-scherm en stemondersteuning.
Meer info via 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' spraaksynthese en 'Aanmelden met kaartlezer Comfort Voice' grootletterdruk.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Kijk op de voorkant van uw bankkaart.
Uw klantnummer bestaat uit 10 cijfers. Verwar niet met uw kaartnummer (dit zijn 17 cijfers en staat ook op de voorkant van uw kaart).

Let op, met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Wat te doen bij "PIN BLOCKED", 3 keer foute pincode?

Contacteer a.u.b. uw Fintro-agent om de kaart te deblokkeren. Bij 3 foute pincodes wordt uw bankkaart geblokkeerd.

Pincode van uw kaart vergeten? Vraag een nieuwe code aan uw Fintro-agent (die u dan na een paar dagen thuis ontvangt).

Aanmelden in Easy banking

Meld u alleen aan met een kaartlezer.
Vraag hem gratis aan bij uw Fintro-agent.

Waar vind ik het IBAN van mijn rekening?

Kijk op uw bankkaart, via Easy banking onder ‘Rekeningen’ of onderaan uw rekeninguittreksels.
Het IBAN of ‘International Bank Account Number’ is een internationaal bankrekeningnummer. In België bestaat een IBAN uit 16 tekens: de letters ‘BE’ gevolgd door 2 cijfers en daarna de 12 cijfers van het nationaal rekeningnummer.
Bereken zelf het IBAN op basis van een Belgisch rekeningnummer.

Wanneer gebruik ik een M2-handtekening?

Gebruik M2-handtekeningen om verrichtingen te bevestigen. Geef alleen een M2-handtekening in als u zelf een verrichting hebt gestart. Elke andere vraag naar een M2-handtekening is verdacht.

Let wel, u hoeft niet altijd een M2-handtekening in te geven wanneer u iets koopt op internet. Dit hangt af van de betaalmogelijkheden van de website of webshop.

Overschrijving ongedaan maken?

Overschrijvingen die u bevestigd hebt zonder uitvoeringsdatum in te geven, worden uitgevoerd op en kunt u niet ongedaan maken. Contacteer a.u.b. de begunstigde als u het geld wilt terugkrijgen.

Geplande overschrijvingen kunt u verwijderen tot 1 dag op voorhand om 19 uur.
Ga naar ‘Rekeningen’, kies de Fintro-zichtrekening waarmee de overschrijving zal uitgevoerd worden en ‘Gepland’. Selecteer de overschrijving die u wilt verwijderen en kies ‘Verwijderen’. Bevestig met uw kaartlezer.

CVC van mijn kredietkaart?

De CVC of ‘Card Verification Code’ van uw kredietkaart bestaat uit 3 cijfers en vindt u op de achterkant van uw kaart.
Ze wordt soms gevraagd als extra veiligheidscontrole.

Welke kaart gebruik ik met de kaartlezer?

Gebruik uw bankkaart of ‘debetkaart’ met nummer xxxx xxxx xxxx xxxx x.
Let wel, uw kaart moet gekoppeld zijn aan een Easy banking-contract en moet voor de eerste keer gebruikt worden aan een geldautomaat of voor een betaling in een winkel.

Met uw kredietkaart kunt u zich niet aanmelden op Easy banking.

Kan ik een kaartlezer van een andere bank gebruiken om mij aan te melden en verrichtingen uit te voeren met mijn rekening?

Met sommige kaartlezers van andere banken kunt u zich aanmelden en verrichtingen uitvoeren met uw Fintro-rekening.

Wel kan het zijn dat u bij gebruik van die andere kaartlezer een elektronische handtekening krijgt van minder dan 8 cijfers.

Als u die handtekening zo invoert, zal ze niet worden aanvaard.

Om dat te verhelpen, voert u aan het begin van de elektronische handtekening gewoon zoveel nullen toe als er nodig zijn om 8 cijfers te verkrijgen.

Uw online veiligheid

Kleren kopen, sociale media, series bingewatchen ... Wie kan er nog zonder het internet vandaag? En ook uw bank is online aanwezig. De beveiliging van uw gegevens is dan ook onze prioriteit. Wij begeleiden u graag om die veiligheid te garanderen.

Geef nooit zomaar uw gegevens door!

Dit is zonder twijfel onze belangrijkste veiligheidstip: uw bank zal nooit vertrouwelijke gegevens opvragen. Noch per telefoon, noch per e-mail. Geef dus nooit uw geheime code, M1- of M2-handtekening, uw itsme-code, uw paswoord Fintro of uw Fintro-code aan anderen!

Indien u slachtoffer bent van fraude :

  • Contacteer uw Fintro-kantoor tijdens zijn openingsuren
  • Buiten die uren kunt u, enkel in geval van (een vermoeden van) fraude, de hulpdienst voor fraudegevallen bij BNP Paribas Fortis contacteren op nummer 02 02 433 43 80 (gelieve uw Fintro-klantnummer niet in te geven maar op het sterretje te drukken om verder geholpen te worden)
  • Blokkeer meteen al uw bankkaarten via Card Stop op 078 170 170
  • Doe een aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het PV aan uw Fintro-agent
  • Via Fintro Easy Banking Web (Instellingen/Toegang tot onze apps) kunt u nagaan op welke apparaten uw bancaire app geïnstalleerd is, en degene die u verdacht lijken of onbekend zijn verwijderen.

Meer informatie vindt u op: Safeonweb.be en Belgische federatie van de financiële sector.

Ontdek uw online bank in alle veiligheid

Ontdek Fintro Easy Banking Web

Uw rekeninguittreksels raadplegen, een overschrijving doen, een nieuwe rekening openen. In alle rust bij u thuis. Ontdek alle troeven van uw onlinebank!

Nog vragen?

Aarzel niet om uw Fintro-agent te contacteren. Hij begeleidt u waar nodig en beantwoordt al uw vragen.

Voor technische problemen kan u contact opnemen met de helpdesk Fintro Easy Banking op 02 433 45 10 (ma-vr 7-22 u, za 9-17 u).