Uw online veiligheid
Kleren kopen, sociale media, series bingewatchen ... Wie kan er nog zonder het internet vandaag? En ook uw bank is online aanwezig. De beveiliging van uw gegevens is dan ook onze prioriteit. Wij begeleiden u graag om die veiligheid te garanderen.
Mijn bank in alle veiligheid
Vandaag kunt u waar en wanneer u wilt bankieren met uw smartphone, tablet of computer.
Maar hoe veilig is dat? Wanneer u Fintro Easy Banking App en Fintro Easy Banking Web gebruikt, garanderen procedures de veiligheid van uw persoons- en bankgegevens.
Aandachtig blijven
Verdachte e-mails, links naar valse websites, onlinefraude ... Goed uitkijken wanneer u op het internet surft, is de boodschap.
Wij vertellen u wat de meest voorkomende vormen van fraude zijn en geven u heel wat praktische tips.
Geef nooit zomaar uw gegevens door!
Dit is zonder twijfel onze belangrijkste veiligheidstip: uw bank zal nooit vertrouwelijke gegevens opvragen. Noch per telefoon, noch per e-mail. Geef dus nooit uw geheime code, M1- of M2-handtekening, uw itsme-code, uw paswoord Fintro of uw Fintro-code aan anderen!
Indien u slachtoffer bent van fraude :
- Contacteer uw Fintro-kantoor tijdens zijn openingsuren
- Buiten die uren kunt u, enkel in geval van (een vermoeden van) fraude, de hulpdienst voor fraudegevallen bij BNP Paribas Fortis contacteren op nummer 02 02 433 43 80 (gelieve uw Fintro-klantnummer niet in te geven maar op het sterretje te drukken om verder geholpen te worden)
- Blokkeer meteen al uw bankkaarten via Card Stop op 078 170 170
- Doe een aangifte bij de politie en bezorg een kopie van het PV aan uw Fintro-agent
- Via Fintro Easy Banking Web (Instellingen/Toegang tot onze apps) kunt u nagaan op welke apparaten uw bancaire app geïnstalleerd is, en degene die u verdacht lijken of onbekend zijn verwijderen.
Meer informatie vindt u op: Safeonweb.be en Belgische federatie van de financiële sector.
Ontdek uw online bank in alle veiligheid
Download Fintro Easy Banking App
Ontdek Fintro Easy Banking Web
Uw rekeninguittreksels raadplegen, een overschrijving doen, een nieuwe rekening openen. In alle rust bij u thuis. Ontdek alle troeven van uw onlinebank!
Nog vragen?
Aarzel niet om uw Fintro-agent te contacteren. Hij begeleidt u waar nodig en beantwoordt al uw vragen.
Voor technische problemen kan u contact opnemen met de helpdesk Fintro Easy Banking op 02 433 45 10 (ma-vr 7-22 u, za 9-17 u).